O PROJEKCIE

Celem projektu jest zachęcenie uczniów do wkroczenia w przestrzeń matematyczną poprzez gry i zabawy, wykorzystywanie nowoczesnych narzędzi i środków oraz propagowanie atrakcyjnych sposobów nauczania. Projekt ma zachęcić do wspólnego działania uczniów oraz rodziców, poszukiwania rozwiązań problemów, z którymi mogą się spotkać w życiu codziennym.

Projekt „Z matematyką skok w przyszłość” zakłada rozwijać uczniów poprzez gry i zabawy, a współpraca z rodzicami ma on im pomóc polubić, poznać i zrozumieć matematykę. Rozpoczniemy od gry terenowej z tabletami/smartfonami - pod kodami QR będą się kryły zadania matematyczne, których rozwiązanie wskaże drogę do następnego punktu, rozwiązanie wszystkich zadań pozwoli cieszyć się ukończeniem trasy na mecie. 

Przez cały czas trwania projektu uczniowie będą brali udział w zajęciach dodatkowych, na których będą rozwijali swoje umiejętności matematyczne za pomocą gier, quizów, łamigłówek. Będą także tworzyli własne interaktywne gry matematyczne. Uczniowie wraz z rodzicami będą mieli okazję wykorzystać swą kreatywność w konkursie „RODZINAtyka” na najciekawszą rodzinną grę matematyczną z instrukcją oraz opisem. W konkursowych zmaganiach wyłonimy także szkolnego Mistrza Tabliczki Mnożenia i Dzielenia oraz Dodawania i Odejmowania. 

Kolejnym innowacyjnym działaniem będą warsztaty dla rodziców,  przygotowane i prowadzone przez uczniów, obejmujące tworzenie map myśli oraz projektowanie budżetu "Planujemy finansową przyszłość". Dopełnimy to realizacją przedsięwzięcia „Wizyta w banku”, która ma ukazać uczniom użyteczność matematyki w praktyce, gdyż chcemy poznać rodzaje kont oszczędnościowych, lokat i kredytów. 

Projekt podsumujemy podczas Szkolnych Obchodów Dnia Matematyki. Na bieżąco będziemy monitorować kolejne działania i zamieszczać relacje z realizacji projektu w Internecie. Zastosowane w projekcie metody oraz techniki stanowić będą hybrydy metod aktywizujących, problemowych, oraz praktycznych z naciskiem na zastosowanie nowoczesnych narzędzi.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz